Klaar voor het leven als winkeleigenaar? In Tower Empire kunt u een toren bouwen vol met winkels, en er voor zorgen dat het geld zo efficiënt mogelijk verdient wordt.
Tower Empire is een nieuw spel geïnspireerd op het populaire spel Farm Empire. Deze keer wisselen we de boerderij in voor een toren vol met winkels. U moet er voor zorgen dat alle winkels zo efficiënt mogelijk geld verdienen, door de winkels en de levering van goederen te upgraden. Er zijn ook mijlpalen te behalen, managers om in te huren en eerbewijzen die gewonnen moeten worden.
U ontvangt de goederen in de levering, en met de lift transporteert u de goederen naar de winkel waar ze verkocht worden. Er ontstaat een 'flow', en u moet er voor zorgen dat die optimaal verloopt. Bovenaan kunt u zien hoe veel geld u heeft, en ook hoeveel geld u per seconde verdient. Als u de hoeveelheid geld dat u per seconde verdient vergelijkt met hoeveel de levering en de lift respectievelijk kunnen leveren, moeten die drie getallen ongeveer hetzelfde zijn voor uw toren om optimaal te functioneren.
Managers doen het alledaagse werk voor u, dus u hoeft zich alleen maar te concentreren op het upgraden van de juiste etages. Bovendien kunt u met managers een boost activeren, waardoor een etage voor een beperkte tijd effectiever wordt.
Voor de etages zijn er vier verschillende soorten boosts:
Een zorgt ervoor dat klanten sneller bewegen (bewegingssnelheid)
Een zorgt ervoor dat ze de goederen sneller ophalen en sneller betalen (laadsnelheid)
Een geeft meer ruimte voor goederen op de etage (lager)
Een maakt het goedkoper om de etage te upgraden (korting).
Voor de lift zijn er vier soorten boosts:
Een laat de lift sneller op en neer gaan (bewegingssnelheid)
Een zorgt ervoor dat goederen sneller kunnen worden aan- en afgeleverd (laadsnelheid)
Een maakt het mogelijk om meer goederen in te laden (draagkracht)
Een maakt het goedkoper om de lift te upgraden (korting)
Er zijn ook vier soorten boosts voor de bezorging:
Een zorgt ervoor dat je werknemer sneller beweegt (bewegingssnelheid)
Een laat hem de goederen sneller in- en uitladen (laadsnelheid)
Een laat hem meer goederen vervoeren (draagkracht)
Een maakt het goedkoper om de levering te upgraden (korting)
Er zijn drie verschillende soorten managers: goud, zilver en brons. Afhankelijk van hun zeldzaamheidstype zullen hun boosts groter of kleiner zijn. Een gouden manager geeft dus de grootste boost, terwijl een bronzen manager de kleinste geeft. De gouden managers zijn echter ook het zeldzaamst om te vinden.
Wanneer u een manager inhuurt, worden er loten getrokken uit een pool waarbij bronzen managers elk 33 loten hebben, zilveren managers 15 loten en gouden managers elk 2 loten hebben. De managers die al in dienst zijn worden echter uit de pool gehaald, waardoor de kans op een gouden manager groter is nadat u een bronzen manager hebt aangenomen. Als u alle bronzen en zilveren managers van de verdieping hebt ingehuurd, bent u er zeker van dat u een gouden manager krijgt.
Wanneer de verdiensten van uw toren langzaam worden, is het een goed idee om uw toren te verkopen. Als u uw toren verkoopt ontvangt u namelijk eerbewijzen die er voor zorgen dat uw volgende toren meer geld verdient. Als u Farm Empire speelt zijn de eerbewijzen te vergelijken met de werknemers in Farm Empire. De eerbewijzen kunnen ook gebruikt worden voor upgrades. Maar pas op, als u al uw eerbewijzen gebruikt om te upgraden zijn er geen meer over om uw winst te vergroten.
In Tower Empire zijn er twee dingen die u op 100% moet proberen te krijgen. De eerste zijn de mijlpalen. Voor elke keer dat een etage een mijlpaal bereikt (meestal wanneer het level op een rond honderdtal zit) krijgt de etage een kleine verbetering. Het is niet mogelijk om alle mijlpalen te behalen zonder uw toren vaak te herstarten. De Etage kaart is een lijst van de winkels die u door de herstarts heeft gevonden. Op elke etage zijn er minimaal drie verschillende winkels te vinden, en elke winkel heeft twee zeldzame managers die u ook moet vinden om de etage kaart compleet te krijgen.
In de winkel van het spel kunt u zowel diamanten kopen (voor echt geld), als verschillende hulpmiddelen die betaald kunnen worden met diamanten. De tijdsreizen spoelen de tijd vooruit, zodat u bijv. de winst van een week in één keer ontvangt. Opvulling van de opslagruimte kan u helpen als u het spel hebt verlaten, en geld kan u helpen om sneller van start te gaan na een herstart. Diamanten kunnen ook op andere plekken in het spel gebruikt worden, bijv. om het type etage te veranderen, of om de wachttijd over te slaan.
Elke dag krijg je tussen de 3 en 10 kleine taken waarbij je b.v. specifieke managers moet inhuren, een bepaald aantal mijlpalen moet bereiken of een bepaald aantal levels moet kopen. Wanneer je je taken voltooit, krijg je 5-20 zilveren sterren, die kunnen worden ingewisseld voor prijzen in de vorm van diamanten en boost coins. Elke maand kun je tot 1500 zilveren sterren verzamelen. In totaal kun je 100 diamanten en 12 boost coins krijgen als je 1500 zilveren sterren bereikt. Als je nóg betere prijzen wilt kunnen behalen, dan kun je superprijzen kopen. Met de superprijzen krijg je maar liefst 2000 diamanten en 38 boost coins voor 1500 zilveren sterren. Wanneer een nieuwe maand begint, worden er nieuwe prijzen gemaakt en kun je opnieuw 1500 zilveren sterren verzamelen om alle prijzen te bemachtigen. Houd er rekening mee dat de Super Prijzen ook elke maand opnieuw gekocht moeten worden als u de beste prijzen wilt ontvangen.
Wanneer een nieuwe maand begint, worden ongebruikte boost coins bewaard, worden zilveren sterren gereset en blijven onopgeloste taken staan.
Wanneer je boost coins activeert, worden je verdiensten 5 minuten lang vermenigvuldigd voor de toren waarin je ze activeert. Er zijn bijv. x3, x10 en tot wel x200 boost coins. Je kunt maximaal 50 boost coins verzamelen. Voordat je meer prijzen kunt verzamelen, moet je dus eerst wat van je boost coins gebruiken.
Er is rente op uw diamantinventaris. Als u meer dan 2.000 diamanten heeft, verliest u dagelijks 10% van de diamanten boven de 2.000. De eerste 90 dagen na een aankoop kunt u echter geen diamanten verliezen, zodat u altijd voldoende tijd heeft om de diamanten die u gekocht heeft te gebruiken. Het spel laat het u altijd zien als de negatieve rente op u van toepassing is, met een klein icoontje bij uw aantal diamanten. Als u op het icoon klikt, kunt u zien wanneer de rente wordt afgetrokken, dat wil zeggen, hoe veel tijd u over heeft om weer onder de 2.000 diamanten te komen. Voor VIP leden is de grens 5000 diamanten in plaats van 2.000.
Er wordt geen rente betaald op gekochte diamanten. Koopt u bijv. 4.500 diamanten, dan zal uw limiet verhoogd worden met 4.500 totdat u de gekochte diamanten hebt gebruikt. Gekochte diamanten worden altijd vóór andere diamanten gebruikt.
U kunt uw vrienden verrassen door diamanten te doneren die u in het spel heeft verdiend of gekocht. U kunt diamanten rechtstreeks naar uw vrienden sturen in het spel. In het diamanten-logboek kunt u zien naar wie u diamanten heeft gestuurd en wie aan u heeft gedoneerd.
Wanneer u voor het eerst 20% mijlpalen behaalt krijgt u toegang tot de wereldkaart. Hier kunt u naar verschillende steden in de wereld reizen om daar een nieuwe toren te bouwen. Het kost diamanten om een nieuwe stad te ontgrendelen, maar dan kunt u de toren zo vaak als u wilt opbouwen. Als een van uw torens 100% mijlpalen en 100% in de etage kart, heeft bereikt dan krijgt u de mogelijkheid om deze te resetten. Als u dat doet dan verliest u al uw eerbewijzen en moet u geheel opnieuw beginnen met de volgende toren in de stad. In ruil daarvoor krijgt u een ster, en op de lange termijn kunnen de sterren erg waardevol worden.
Met de sterren kunt u diamantmijnen kopen, waarmee u zich een vaste dagelijkse inkomst van diamanten verzekert. Zodra u een mijn heeft gekocht begint de tijd te lopen, en als deze is verstreken kunt u uw diamanten verzamelen. Pas dan begint de tijd weer opnieuw, dus zorg ervoor dat u op tijd terugkomt, zodat u geen kostbare tijd verliest. Als u een VIP-speler bent kunt u tot 3 uur te laat aankomen, zonder tijd te verliezen in de volgende ronde.
Sterenmanagers zijn managers die alle soorten boosts tegelijkertijd kunnen gebruiken. Bovendien verfraait hun aanwezigheid hun werkplekken, want afhankelijk van het werk dat ze doen krijgen ze een gouden toonbank, een gouden lift of gouden productdozen.
Er zijn twee manieren waarop u een sterrenmanager kunt krijgen. U kunt geluk hebben en er bij toeval een krijgen, of u kunt ervoor kiezen om een van de managers die u zelf al hebt ingehuurd te upgraden. Als u geluk heeft, wordt een van uw managers in de toren waarin u speelt automatisch geüpgraded. U wordt er eenvoudigweg van op de hoogte gesteld in een tekstvak dat verschijnt. U krijgt elke 30 dagen gegarandeerd een gratis sterrenmanager als u er voor die tijd nog geen hebt gevonden.
Als alternatief kunt u ook zelf een manager upgraden door een ster te gebruiken. Hiervoor gaat u simpelweg naar het manageroverzicht en onder de geselecteerde etage kunt u met een ster de manager die aan het werk is, upgraden. U kunt zoveel managers upgraden als u wilt.
Bij het upgraden van een manager is het de moeite waard om te onthouden dat de totale boosts groter worden hoe zeldzamer de manager is. Dus een gouden manager die is geüpgraded naar sterrenmanager krijgt 4x alle boosts plus 75% korting, een zilveren manager krijgt 3x alle boosts plus 66% korting en een bronzen manager krijgt 2x alle boosts plus 50% korting. De sterrenmanager blijft voor altijd een sterrenmanager, zelfs nadat de toren gereset is. Het is dus een goed idee om te overwegen wie u wilt upgraden.
Kies een van de drie deuren. Als je geluk hebt, win je een geldprijs die je huidige inkomen verhoogt, anders krijg je een troostprijs. Als je de juiste deur naar de geldprijs opent, heb je de mogelijkheid om deze te verdubbelen door nog een ronde te spelen óf je kunt het geld kiezen dat je al hebt gewonnen. Als je de deur met de geldprijs niet opent, krijg je in plaats daarvan een hamer. Deze hamer wordt bijgeteld in de teller links van het spel. Zodra je tien hamers hebt verzameld, win je de prijs die erboven staat aangegeven.
Je kunt het deurspel elke 30 minuten gratis spelen, anders kun je per spel 3 diamanten uitgeven.
Bij het olifantenspel gaat het erom ervoor te zorgen dat de circusolifant blij en tevreden is, zodat hij op het podium wil optreden. U kunt hier geld mee verdienen, maar alleen als het u lukt hem gelukkig te maken. De olifant kent de volgende vier toestanden: blij, tevreden, ontevreden en verdrietig. U kunt de volgende activiteiten doen om zijn geluk te vergroten: Spelen - gebruik de bal om hem te vermaken Voeden - geef een kom met voedsel Slapen - geef een kussen om een heerlijke slaap te garanderen Alle activiteiten nemen een bepaalde hoeveelheid tijd in beslag, wat wordt weerspiegeld in de tijd die is opgegeven bij de aanvang van de activiteit. Elke activiteit verhoogt het geluk van de olifant met een bepaald aantal punten wanneer de activiteit is voltooid. Na verloop van tijd raakt de olifant echter verveeld als hij niet genoeg aandacht krijgt en dan neemt zijn geluk weer af. Naast bovenstaande gratis activiteiten kunt u in de winkel ook speciale varianten voer en kussens aanschaffen. Deze zijn maar één keer te gebruiken, maar vergroten het plezier van de olifant aanzienlijk. Het comfortabele kussen is vooral fijn omdat het zó comfortabel is dat de olifant pas wakker wordt als u hem weer wakker maakt. U kunt hem er dus gerust de hele nacht op laten slapen en dan heeft u een blije olifant als u hem 's ochtends wakker maakt. Als u de olifant vervolgens laat optreden, hoe gelukkiger hij is, hoe meer geld hij verdient. U kunt het geld innen nadat hij zijn optreden heeft beëindigd. Het grote podium, dat u in de winkel kunt kopen, levert drie keer zoveel op, maar duurt ook iets langer.
Op het dak van de Wilde Westen-toren kun je zowel gratis als met een inzet van maximaal negen diamanten pokeren. De hoogte van de prijs is afhankelijk van de inzet en is ook in het spel te zien als je op de "i"-knop op het dak klikt. De prijs is altijd een bepaald geldbedrag, dat overeenkomt met je huidige inkomsten vermenigvuldigd met een tijdreis van een bepaalde lengte.
Regels:
Eén pokerspel bestaat uit minimaal twee zetten. Je trekt uit een kaartspel dat bestaat uit standaard 52 kaarten en het doel is om een bepaalde hand te behalen, die je dan een overwinning oplevert. Na een trekking kun je ervoor kiezen om een willekeurig aantal kaarten vast te houden, zodat je een grotere kans hebt om de gewenste hand te krijgen. Na elke trekking kun je er ook voor kiezen om de prijs direct uit te laten betalen, maar kies dan zorgvuldig, omdat je mogelijk een betere hand kunt krijgen als je wat kaarten vasthoudt en opnieuw trekt.
Pokerhanden
Hieronder volgt een beschrijving van de 11 soorten pokerhanden die winst opleveren.
Five of a kind: Five of a kind kan alleen worden verkregen door een joker in de winkel te kopen. Voorbeeld: harten 2, klaveren 2, ruiten 2, schoppen 2 en een joker.
Royal Flush: De vijf hoogst mogelijke kaarten op volgorde en van dezelfde soort/kleur. Dat wil zeggen alleen van Tien tot Aas in dezelfde kleur. Voorbeeld: Harten 10, Hartenboer, Hartenvrouw, Hartenkoning, Hartenaas.
Straight Flush: Vijf opeenvolgende kaarten van dezelfde soort. Voorbeeld: Schoppen 6, Schoppen 7, Schoppen 8, Schoppen 9 en Schoppen 10.
Four of a Kind: Vier kaarten met dezelfde waarde. Voorbeeld: harten 4, klaveren 4, ruiten 4 en schoppen 4.
Full House: Een paar met dezelfde waarde en three of a kind met dezelfde waarde. Voorbeeld. Harten 3, Klaveren 3 en Schoppenvrouw, Hartenvrouw, Ruitenvrouw.
Flush: Vijf kaarten van dezelfde kleur. Willekeurige waarden. Voorbeeld: klaveren 3, klaveren 5, klaveren 6, Klaveren vrouw en klaveren 2.
Straight: Vijf kaarten in numerieke volgorde in willekeurige kleuren/soorten. De aas telt zowel boven als onder. A-2-3-4-5 is dus de laagst mogelijke straight, terwijl 10-J-Q-K-A de hoogst mogelijke is. Voorbeeld: 10 van harten, 9 van klaveren, 8 van harten, 7 van ruiten, 6 van schoppen.
Three of a Kind: Drie kaarten met dezelfde waarde. Voorbeeld: Ruiten vrouw, harten vrouw en schoppen vrouw.
Twee paren: twee kaarten met dezelfde waarde en twee andere kaarten met dezelfde waarde. Voorbeeld: ruiten 10, schoppen 10 en schoppen 5, harten 5.
Een paar: twee kaarten met dezelfde waarde. Voorbeeld: Hartenaas en Schoppenaas.
Koning of Aas: Een koning of aas van welke kleur dan ook. Voorbeeld: Hartenkoning.
Je kansen kun je vergroten door in de winkel een extra zet te kopen, zodat je in totaal drie zetten hebt om een goede pokerhand te krijgen. Daarnaast kun je ook maximaal drie extra jokers kopen, die aan je kaartenspel worden toegevoegd.
Jokers vervangen altijd kaarten die je de best mogelijke hand opleveren, zodat je je geen zorgen hoeft te maken over waar ze voor tellen. Voorbeeld: Harten 10, Hartenboer, Hartenvrouw, Hartenkoning en een Joker. In dit geval zou de Joker tellen als een Hartenaas, omdat dit je een Royal Flush zou opleveren, wat de best mogelijke hand is met de Joker.
Ik begin dit net een beetje te ontdekken
Het is een leuk spel
Het zou fijn zijn als je ook iets naar beneden kan scrollen want de onderkant staat er maar net op. En op ipad in landscape stand kun je niet goed bij de onderste regel.
een leuk spelletje en zeer verslavend ik speel dit wel pas maar ik vindt het enorm leuk had ik niet verwacht :)