In de meeste gevallen wordt de VIP onmiddellijk geactiveerd. Indien dit binnen 15 minuten niet is gebeurd, dient u contact op te nemen met de klantenservice.
Dit probleem kan verschillende oorzaken hebben, zoals bijv. betalingsproblemen. Wij verzoeken u om het contactformulier te gebruiken om ons verdere informatie te verschaffen zodat wij kunnen onderzoeken wat er mis is gegaan.
Als u een nieuwe creditkaart heeft, klikt u op Betaling. Hier moet u op de rode verwijderknop aan de rechterkant klikken om uw huidige creditkaart te verwijderen. Vervolgens kunt u ervoor kiezen om direct een nieuw VIP-lidmaatschap te kopen door met de nieuwe creditcard te betalen (uw huidige lidmaatschap wordt dan verlengd met de periode die u koopt) of u kunt wachten met het kopen van een nieuw VIP-lidmaatschap met de nieuwe creditkaart wanneer uw huidige VIP lidmaatschap is verlopen of op het punt staat te verlopen.
Creditkaart: Het probleem ontstaat hoogst waarschijnlijk omdat er een fout is gemaakt bij het invullen van het creditkaart-nummer en/of de naam van de eigenaar van de kaart. Indien uw kaart geblokkeerd is, kunnen wij geen geld opeisen, en wordt uw VIP ook niet geactiveerd.
Indien u zich niet als VIP-lid aan heeft gemeld maar u ontvangt toch een rekening, willen wij u vriendelijk verzoeken om zo spoedig mogelijk contact met ons op te nemen via het contactformulier met informatie over de transactie, zodat wij dit kunnen onderzoeken.
Als u uw VIP-lidmaatschap wilt opzeggen, klikt u rechtsboven in het menu op VIP en vervolgens op "Abonnement opzeggen". Houd er rekening mee dat er geen restitutie plaatsvindt voor betalingen die u al heeft gedaan. Als u uw VIP-lidmaatschap opzegt, blijft u nog steeds VIP-lid voor de periode waarvoor u al heeft betaald.
U kunt uw tokens gebruiken om deel te nemen aan de trekkingen voor de vele prijzen op Playtopia.nl. Onder Prijzen ziet u een overzicht van de volgende prijzen die de komende dagen worden verloot. U kunt zien wanneer de trekking plaatsvindt en hoeveel tokens u moet betalen voor elk lot. Hoe meer loten u koopt, hoe groter de kans is om te winnen.
U heeft de mogelijkheid om de aankoop van uw loten vóór de trekking te annuleren en uw tokens terug te krijgen. Dit doet u onder prijzen, door op het icoontje ‘loten’ te klikken rechts van de prijs waarvoor u loten heeft gekocht en vervolgens op ‘Reset’ te klikken.
Als u de gelukkige winnaar van een van onze prijzen bent, dan ontvangt u hiervan een direct bericht op uw playtopia account. Klik in het bericht onderaan op de blauwe link 'Voer hier uw gegevens in', voer vervolgens uw adresgegevens in en verstuur deze onderaan. Het is erg belangrijk dat u de gegevens correct invoert. De prijzen kunnen alleen naar adressen in Nederland worden verzonden.
Als u een van onze prijzen heeft gewonnen en u deze nog niet heeft ontvangen, neem dan contact op met onze klantenservice. Wij zullen de zaak dan onderzoeken en zo spoedig mogelijk contact met u opnemen. Houd er rekening mee dat het tot een maand kan duren voordat u de prijs ontvangt.
Direct na het aanmaken van uw profiel heeft u de optie om uw gebruikersnaam nog te wijzigen op de profielpagina. Die optie verdwijnt weer na 5 minuten.
Als u zeker weet dat u uw profiel wilt verwijderen, kunt u dit doen via Instellingen in het menu aan de rechterkant. Klik daar op "Verwijder profiel" onderaan de instellingen. Let op: evt resterende VIP-dagen gaan verloren.
Wij adviseren om een wachtwoord te gebruiken dat niet makkelijk door anderen te raden is. Het is een goed idee om zowel letters als cijfers te gebruiken. Uw wachtwoord moet minimaal 8 karakters bevatten.
Als u uw wachtwoord wilt wijzigen, klikt u in het menu aan de rechterkant op Bewerk profiel. Hier kunt u op het knopje met het potloodpictogram naast uw wachtwoord klikken om het te wijzigen.
Uw gegevens kunnen worden gewijzigd onder "Bewerk profiel". Onthoud dat het slechts mogelijk is om één gebruikersnaam per e-mailadres te hebben. Daarom kunt u een e-mailadres dat al in onze database staat niet registreren onder een andere gebruikersnaam.
Alle galerijafbeeldingen worden in een afbeeldingsfilter geplaatst totdat Playtopia.nl ze heeft beoordeeld. Als uw galerijafbeelding nog niet zichtbaar is, kan dit zijn omdat deze nog niet is beoordeeld door Playtopia.nl.
Mogelijk is uw afbeelding verwijderd omdat deze niet aan onze regels voldoet. Onze algemene regels voor inhoud kunt u lezen in onze "Voorwaarden en gegevenspolitiek".
Een gebruiker zal pas toegevoegd worden aan uw vriendenlijst zodra hij/zij uw vriendschapsverzoek geaccepteerd heeft.
Als u een gebruiker blokkeert, hij/zij uw profiel niet zien en u geen berichten sturen. De blokkering geldt in beide richtingen. U kunt een gebruiker rechtstreeks in de chat aan uw blokkeerlijst toevoegen door op de gebruikersnaam en vervolgens op "Blokkeren" te klikken. U kunt naar het profiel van de gebruiker gaan en op "Gebruiker blokkeren" klikken, of u kunt naar uw lijst met geblokkeerde gebruikers gaan in het menu aan de rechterkant en voeg daar de gebruikersnaam toe. Om een gebruiker van de blokkeerlijst af te halen, klikt u op de rode prullenbak die naast het geblokkeerde profiel verschijnt.
U kunt er voor kiezen om een gebruiker te negeren als u niet wilt zien wat deze persoon in de chat schrijft. Om dit te doen moet u op de gebruikersnaam klikken en 'Negeren' selecteren. Zodra u het spel sluit zal de negeer-functie niet langer actief zijn.
U kunt een gebruiker rapporteren/meldem als u denkt dat deze persoon zich niet aan de regels van Playtopia.nl houdt. U kunt een gebruiker rapporteren door in de chat op zijn/haar gebruikersnaam te klikken en vervolgens op "Melden" te klikken, of u kunt zijn/haar profiel bezoeken en aan de rechterkant op"Meer" en vervolgens op "Melden" klikken. Hier kunt u een uitleg schrijven en schermafbeeldingen van het gesprek of foto's bijvoegen.
Om alle data die wij van u hebben te verkrijgen kunt u naar de instellingen pagina gaan en daar klikken op "Persoonlijke data opvragen" klikken.
Een moderator is een gebruiker met speciale functies en hulpprogramma's die ervoor zorgt dat onze regels worden gevolgd. Als u zich gepest, bedreigd of lastig gevallen voelt of andere gebruikers ziet die onaangenaam zijn en onze regels schenden, dient u contact op te nemen met een moderator. Bovendien kunnen ze u helpen met vragen en problemen op Playtopia.nl. Moderators hebben de mogelijkheid om gebruikers van de site uit te sluiten als ze voor overlast zorgen, andere gebruikers storen of op een andere manier onze regels overtreden. Hun beslissingen en instructies mogen niet worden besproken in de chat en vragen moeten worden gericht aan de klantenservice van Playtopia.nl.
Hier vindt u een aantal regels die u zullen helpen een betere ervaring te hebben als gebruiker van Playtopia.nl. Wij zien graag dat er ruimte is voor iedereen en vragen u daarom om andere spelers te behandelen zoals u zelf behandeld zou willen worden.
De volgende inhoud is niet toegestaan:
Als bovenstaande regels niet worden nageleefd, riskeert u uitsluiting van de pagina. Houd er rekening mee dat alle illegale chats en acties op de site die wij als strafbaar beoordelen aan de politie zullen worden gerapporteerd.
De statistiek wordt pas gewijzigd zodra het spel correct is afgesloten. Dit kunt u doen door op "Spel afsluiten" te klikken.
In enkele gevallen kan het enige tijd duren voordat uw statistiek op uw profiel wordt geregistreerd.
Indien uw statistiek niet is geregistreerd, kunt u contact met ons opnemen.
De medailles worden pas geregistreerd zodra het spel correct is afgesloten. Dit kunt u doen door op "Spel afsluiten" te klikken.
In sommige gevallen kan het wat langer duren voor de medaille zichtbaar is op uw profiel. U kunt dit checken door het betreffende spel te openen en daar te kijken of de medaille geregistreerd is.
Als uw medaille niet geregistreed is, neem dan contact op met onze klantenservice.
De uitdagingen worden pas geregistreerd zodra het spel correct is afgesloten. Dit kunt u doen door op "Spel afsluiten" te drukken.
In sommige gevallen kan het wat langer duren voor de uitdaging als voltooid zichtbaar is op uw profiel. U kunt dit checken door het betreffende spel te openen en daar te kijken of de uitdaging geregistreerd is.
Als de uitdaging niet geregistreed is, neem dan contact op met onze klantenservice.
Rating en tokens
Door onze spellen op Playtopia.nl te spelen kunt u tokens verdienen. Deze tokens kunnen gebruikt worden om prijzen in de loterij te winnen, en om mee te kunnen doen aan toernooien. U kunt niet meer dan 2 miljard tokens op uw account hebben.
Deelprijzen zijn tokens die u ontvangt, elke keer dat een van uw vrienden op uw vriendenlijst een trofee, medaille of uitdaging wint. Uw vrienden krijgen nog steeds hun volledige aantal tokens als prijs, maar u kunt zich er op verheugen dat u ook een bonus ontvangt, in de vorm van tokens. De deelprijzen zijn slechts 14 dagen geldig, dus vergeet niet om ze uit te laten betalen voordat ze worden verwijderd.
Als uw tokens verdwenen zijn, is het een goed idee om te controleren of u wellicht loten heeft gekocht voor een van de prijzen. Als dit het geval is en de prijs nog niet verloot is, kunt u uw token terugkrijgen door uw loten weer verkopen. Dit doet u door op het Loten pictogram te klikken en op "Reset" te klikken. Als het niet aan de loten ligt, neem dan contact op met onze klantenservice en dan zullen zij het onderzoeken.
De verdiende tokens worden doorgaans direct geregistreerd op uw account, maar soms kan het voorkomen dat er een vertraging is in de registratie. Als de tokens na 2 uur nog steeds niet geregistreerd zijn, neem dan contact op met de klantenservice.
De hoeveelheid rating, die u in een spel wint of verliest, hangt af van het verschil tussen de rating van u en uw tegenstander. Indien u b.v. een lage rating heeft vergeleken met uw tegenstander, wint u meer rating als u deze gebruiker verslaat. Indien u verliest, verliest u dan ook minder rating. Wij hebben dit systeem ontworpen, om multiplayer-spellen voor iedereen interessant te houden, ongeacht hoeveel of hoe weinig rating de gebruikers hebben.
Onze 5 populairste spellen, gemeten door het aantal gebruikers dat ze dagelijks spelen zijn: Farm Empire, Siesta Solitaire, Mahjong 3, Tower Empire en Picture Logic Color.
Als u andere vragen heeft, schroom dan niet om contact met de klantenservice op te nemen. Wij zullen uw bericht zo snel mogelijk beantwoorden.