Onthoud: Elke woensdag komen er nieuwe boeken met puzzels uit.
RegelsPicture Logic Color is makkelijk te leren, maar moeilijk om niet verslaafd aan te raken! In het spel gaat het erom gekleurde stenen op de juiste plek op het speelveld te leggen om een mooi plaatje voor je verzameling te maken. Om je te helpen zijn er hints in de vorm van getallen op het bord die je alles vertellen wat je moet weten - maar je moet er vaak wel even goed over nadenken. Onthoud dat raden nooit nodig is in een Picture Logic Color level. Lees de regels als je ergens niet zeker van bent, leer hoe je het spel moet spelen en word een meester. |
TestlevelsAls je de testlevels van het spel nog niet hebt gespeeld, kun je ze openen door op de knop "?" te drukken op de voorpagina van het spel. |
SpelinterfaceOverzicht van de spelinterface |
|
HintsDe hints die je links van het speelveld ziet, vertellen je waar je de kleurentegels moet plaatsen. De volgorde van de getallen in elke rij/kolom vertelt je de volgorde van de tegels op het bord. Het is een slimme strategie om te beginnen met de rijen met grote getallen en deze als eerste in te vullen. |
CheckboxesJe controleert de vakjes door met de rechtermuisknop te klikken of door de vink-/checkknop te gebruiken. Het controleren van de vakjes waarvan je weet dat ze leeg zijn, is het allerbeste hulpmiddel om het spel gemakkelijker voor jezelf te maken. Elke keer dat je een laag controleert, maak je alle andere rijen en kolommen op die laag makkelijker, omdat je niet meer hoeft na te denken of de stukken daar wel geplaatst kunnen worden. |
Als er een "0" naast een rij/kolom staat, betekent dit dat er geen stukken zouden moeten zijn en dat de hele rij/kolom dus gecontroleerd kan worden.
Als je de stukken hebt gevonden die in een rij/kolom zouden moeten staan, worden je hints grijs. Dit betekent dat er geen stukjes meer te vinden zijn, zodat je de resterende vakjes in de rij/kolom kunt aanvinken.
KleurveranderingDe meeste cursussen hebben verschillende kleuren en je kunt vrij schakelen tussen deze kleurlagen om een gemakkelijke plaats te vinden om te beginnen en steeds meer van de cursus in te vullen. Het is mogelijk dat de cursus niet altijd start met de kleur die het slimst is om mee te beginnen. |
MoeilijkheidsgradenIn de groene categorie vind je de kleine en makkelijke cursussen, de oranje worden iets groter en duren langer. De grootste en moeilijkste parcours zitten in de rode categorie, de parcours in deze categorie duren vaak het langst. |
RechtsklikAls je via touch speelt (iPad, tablet of smartphone) klik je meestal met de rechtermuisknop met twee vingers in plaats van met één. Als dit niet zo goed werkt, kun je de knop gebruiken om tussen tegels/vakjes te wisselen. Als je op een Mac speelt en je muis maar één knop heeft, kun je de "Apple-toets" ingedrukt houden terwijl je klikt. |
Hot or NotDit onderdeel toont je drie willekeurige gebruikersbanen van ongeveer dezelfde grootte en je moet kiezen welke baan je wilt spelen. We tellen jouw stemmen en die van alle anderen samen. De cursussen die veel stemmen hebben gekregen, hebben een grotere kans om uitgekozen te worden. Als een cursus aanstootgevend is of ongepast materiaal bevat, kun je dit melden via de "!" knop. |
Als je je eigen cursussen in Picture Logic Color bouwt, kunnen al je vrienden deze spelen en iedereen kan ze zien en erop stemmen in de Hot or Not sectie.
Om je een betere kans te geven om tracks geselecteerd te krijgen voor boeken, kun je gebruik maken van deze kleine gids.
Voorbeelden van goede en minder goede tracks:Onthoud dat dit slechts aanbevelingen zijn over wat een goede track maakt. Je moet tekenen wat je wilt, maar deze gids kan je helpen om de kans te vergroten dat je track wordt geselecteerd voor publicatie. |
Kleine tracks kunnen net zo goed zijn als grote! |
Bedenk of je onderwerp wel groot moet zijn, veel tracks kunnen net zo mooi zijn en zijn vaak makkelijker als ze klein zijn, vooral als de grote tracks de ruimte niet benutten. |
Kijk uit voor verspilde ruimte! |
Probeer te voorkomen dat er te veel verspilde ruimte rondom je onderwerp is. Misschien leent je onderwerp zich voor een kleiner formaat. Kleine banen zijn sneller en gemakkelijker op te lossen, en kleine banen kunnen net zo mooi zijn als een grote baan. |
Een baan zal beter en leuker zijn om te spelen als het eruit ziet als iets concreets, en niet te abstract of alleen maar een patroon. |
Wees anders! |
Het is altijd een beetje leuker om een baan te maken die opvalt en er niet uitziet als wat iedereen doet. Probeer dus cijfers, letters, hartjes, zon, katten en dergelijke te vermijden. Probeer je parcours een beetje een andere draai te geven. De meeste mensen kiezen er vaak voor om dezelfde motieven te schilderen, dus val op als je kunt. |
De geschiedenis van Sudoku gaat terug tot de 18e eeuw in Zwitserland, hoewel het spel pas aan het eind van de 20e eeuw in Japan grote populariteit verwierf.
In de 18e eeuw werd een puzzelsoort ontwikkeld die "Latijnse vierkanten" werd genoemd en waarbij getallen zo werden geplaatst dat elk getal maar één keer in elke rij en kolom voorkwam. Dit vormde de basis voor latere ontwikkelingen van Sudoku.
De moderne vorm van Sudoku die we nu kennen, werd echter in 1984 voor het eerst in Japan geïntroduceerd door een puzzelfabrikant genaamd Nikoli. Het werd al snel populair in Japan onder de naam "Sūji wa dokushin ni kagiru", wat zich laat vertalen als "de nummers kunnen maar één keer voorkomen". Pas in 1986 werd de puzzel bekend als Sudoku.
Het Japanse tijdschrift Monthly Nikolis begon Sudoku-puzzels te publiceren en het spel trok al snel de aandacht van Japanse puzzelliefhebbers. Sudoku werd in de jaren 1990 een sensatie in Japan en werd al snel een vast onderdeel van veel kranten en tijdschriften.
In 1997 kreeg Sudoku internationale aandacht toen de Britse krant The Times besloot de puzzel in hun dagelijkse krant te publiceren. Dit was het begin van de wereldwijde populariteit van Sudoku. Al snel begonnen kranten en uitgevers van puzzels over de hele wereld Sudoku in hun publicaties op te nemen.
Sudoku is een logische en uitdagende puzzel die bekend staat om zijn roosterstructuur en het plaatsen van getallen. Het is een populaire activiteit die spelers uitdaagt om complexe puzzels op te lossen en strategisch na te denken.
Sudoku bestaat uit een rooster van 9x9 dat is onderverdeeld in negen kleinere vierkanten van 3x3 die blokken worden genoemd. Sommige vakjes in het rooster zijn al gevuld met getallen tussen 1 en 9, terwijl andere vakjes leeg zijn en moeten worden ingevuld.
Het doel van Sudoku is om de lege vakjes in te vullen met getallen tussen 1 en 9 zodat elk getal slechts één keer voorkomt in elke rij, kolom en blok. Dit betekent dat elke rij, kolom en blok alle getallen van 1 tot 9 moet bevatten zonder herhaling.
Het spel begint meestal met een gedeeltelijk gevuld rooster en het is aan de speler om logica en eliminatie te gebruiken om de juiste getallen te vinden om de puzzel te voltooien. De speler kan beginnen met het analyseren van rijen, kolommen en blokken om te bepalen welke getallen al aanwezig zijn en welke ontbreken.
Tijdens het invullen van de getallen in het rooster moet de speler rekening houden met de regels en beperkingen van Sudoku. Het vereist deductie, patroonherkenning en geduld om de puzzel correct op te lossen.
Sudoku staat bekend als een spel waarvoor geen wiskundige vaardigheden of speciale kennis nodig is. Het gaat meer om logica en problemen oplossen. Het is een spel waarvan spelers van alle leeftijden en vaardigheidsniveaus kunnen genieten.
Sudoku is beschikbaar in verschillende moeilijkheidsgraden, variërend van makkelijk tot extreem moeilijk. Er zijn ook roosters in verschillende groottes, zoals 4x4 of 6x6, die variatie en uitdagingen bieden voor spelers die willen experimenteren met verschillende moeilijkheidsgraden.
Sudoku is niet alleen een leuk en uitdagend tijdverdrijf, maar het is ook erkend als een spel dat helpt bij het ontwikkelen van logisch denken, concentratie en probleemoplossend vermogen. Het is een van de populairste puzzels ter wereld en is te vinden in kranten, tijdschriften en online platforms.
Of je Sudoku nu speelt als een ontspannende activiteit thuis of als een wedstrijd tussen vrienden, Sudoku is een boeiende en tot nadenken stemmende manier om je mentale vaardigheden te testen en te verbeteren.
leuk spel maar weer kansloos doordat het VIP is geworden, maar als je je mening hier geeft wordt het weggehaald 🤨
zeer verslavend, speel het nu al jaren. Het blijft steeds vernieuwen met nieuwe puzzels. Je raakt dus niet uitgespeeld
heel leuk en verscillende moeilijkheids graden. Echt de moeite waard. Je wil gewoon door gaan als je het speelt
ik kom tijdens het spelen volledig tot rust :)
en dan de chat er naast gezelligheid te top :)
en soms een goeie uitdaging :)
kei gaaf spel. super verslavend. leuk om zelf je puzzels te maken. en ook van je vrienden te spelen en elke keer wat moeilijker. en het is een uitdaging om alles te spelen en 100% te halen. kom je een poosje later weer zijn er weer nieuwe neer gezet en kan je weer proberen tot de 100% te komen
Heel leuk spel en altijd voldoende levels om te spelen. Color is nog leuker dan de normale.. sommige levels zijn wel echt heel moeilijk
Een vrijwel goede oefening om je denkvermogen en overzicht te trainen
een flinke aanrader...
Succes in dit leuke tekenpuzzel spelletje
een goed in elkaar gezet spel.
met een goede moeilijkheid graad.
en leuke afbeeldingen.
ook de keuze van het spel is fenomenaal.
Super leuk om doen. Echt een aanrader om te doen.
Vergeet soms de tijd omdat ik veel plezier heb met het spel.